— Prosjektledelse

Mentor Media AS ble etablert i 1996. Den gang som et grafisk kunnskapssenter, senere som en totalleverandør av visuelle løsninger både for trykk og digitalt. Vi har høyt kvalifiserte medarbeidere som holder i hele jobben fra planlegging til produksjon til pakking og distribusjon. Dette gir våre kunder konkurransemessig fortrinn ved at tid frigjøres, materiell kan samkjøres og kundene kan nyte godt av gunstige distribusjonsavtaler som får riktig materiell til riktig mottaker til riktig tid.

— Innledningsfase

I den første fasen planlegges jobben. Vi rådgir, tidslinjer og deadlines etableres, vi klargjør samarbeidspartnere, booker montører og bestiller papir, kartong og esker. Vår designavdeling setter opp forslag på alle flater, korrekturer gjennomføres og ferdige trykklare filer lages.

— Produksjonsfase

Materiellet trykkes, skjæres, rilles og hulles, duker sys, folie premaskes, vippetasser påmonteres vippearm, digital signage oppdateres, maler implimenteres i Retailor og hele apparatet er satt i sving for at det hele skal gå sømløst og komme til sentralen til riktig tid.

— Implimentering

Materiellet er nå samlet, blir fordelt på de ulike mottakerne, pakket, distribuert og monitorert. Montører er ute å folierer og duker henges opp. Det hele  avsluttes med oppfølging, ettersendinger og sluttrapport.

— Eksempel

Vi har jobbet med Gresvig, senere Intersport, siden vi startet. Sportsutstyr medfører store sesongvariasjoner og, for vår del, store endringer i kampanjemateriellet. Nyttårs- og januarsalg, vinterkampanje, morsdag, påskekampanje, vårkampanje, sykkelstart, sommerkampanje, skolestartkampanje, løpskapampanje, undertøyskampanje, Black Friday, skistart og julekampanje for å nevne noen. Bare sistnevnte betydde i 2018 1281 ulike sendinger fra Kristiansand i sør til Kirkenes i nord. Materiellet her er alt fra store vindusfolier og duker/bakvegger til små vippetasser. Ser vi nærmere på vippetassene, lagde vi 38 ulike versjoner i totalopplag på 33.045 stk som alle skulle stanses ut og pålimes vippearm, fordeles og sendes ut til butikker og varehus. Alt i løpet av én uke.

Dette sammen med våre øvrige kunder resulterte i at det i løpet av året ble sendt ut 27.713 mindre sendinger, 13.940 pakker, 40.392 meter tape ble brukt og 3.200ish kopper kaffe ble drukket.